Olen jo pikkulikasta lähtien ollut kiinnostunut valokuvauksesta. Joskus teininä haaveilin jopa kuvaajan ammatista. En ole koskaan kehittänyt valokuvia itse, saatika että olisin opiskellut valokuvauksen tekniikkaa muutamaa pläräämäni valokuvausopusta lukuunottamatta. Olen siis peukalo keskellä kämmentä kameroiden kanssa ja pärjännyt lähinnä sillä, että osaan käsitellä kuvia jonkin verran, sitten jälkikäteen. Olen visuaalinen ihminen ja varsinkin valokuvat tekevät minuun usein suuren vaikutuksen. Ihailen siis sitä mitä en osaa, kuten kaikki muutkin.

Opiskellessa olin innoissani valokuvauskurssista. Ja sen jälkeen manguin itseni koulumme kolmannen ammattialan valokuvauskurssille mukaan. Ja kun koulussamme on nyt kolmatta viikkoa ulkomaalainen valokuvaaja opettamassa, olen norkoillut parhaani mukaan lähettyvillä ja korvat pitkällä yrittänyt imeä kaikkea tietoa. Viime viikon lopulla kävin kysymässä saisinko liittyä tunneille vähäisellä vapaa-ajallani. Sain luvan.

Miäs pitää siirtää talviaikaan. Pyysin herätystä kello yhdeksitoista ja sain sen kello kahdeksitoista. Joten  myöhästyin iltapäivän tunneilta. Torstaina uusi yritys, huominen menee opettaessa.
---
Pyynnöstä kerron seuraavan jutun, jolle olemme Miähen kanssa nauraneet jo muutaman päivän ajan: Baarijonossa joku yrittää ohittaa ja portari pysäyttää ovella. "Etkö tiedä kuka olen", kysyy jonon ohi pyrkivä mies ja portsari vastaa kieltävästi. "No Kisu", vastaa mies kuin olettaen että olisi pitänyt tietää. " No ole musta vaikka Koiru, mutta jonon pää on tuolla". Kisu-Koiru, *reps*

380198.jpg
Jos kankaan, tai tilkun, asettelee latteasti, niin eihän siitä saa kuin latteita kuvia. Kuvissa polttopainoharjoituksiani muutaman vuoden takaa sekä pari vyyhtiä lenkkimohairia.