Tapasimme Miähen kanssa päivälleen viisi vuotta sitten, joten meillä on juhlapäivä näin juhlapäivien aattona. Kruunasimme tapahtunutta maukkaalla Hesburger-aterialla, sillä kuka sitä nyt romantiikalla enää tässä vaiheessa mitään...Vuosien aikana olemme molemmat lopettaneet tupakoinnin, lihonneet, minä olen pitkätukkaisempi ja Miäs edelleen kalju, muuttaneet pariin otteeseen, miettineet kissaa lemmikiksi miljoonasti, opiskelleet ja käyneet töissä. En olisi näitä viittä vuotta voinut paremmin viettää, kiitos siitä.

Kävin kampaajalla. Köyhdyin taas rutkasti, mutta kuontalossa on paljon uutta väriä ja pituutta lähti jopa kymmenen senttiä, mutta silti olen vielä pitkätukkainen. Vielä kuitenkin osa tuntemistani ihmisistä mieltää minut blondiksi, jolla on vajaan parinsentin mittainen siilitukka. Hassua.

Viime viikon lopulla pärräilin kaupungilla, kuten pari tusinaa muitakin motoristeja. Siinä ajellessani huomasin taustapeileistä lähestyvän moottoripyörän ja totesin piakkoin sen kääntyilevän risteyksissä samaan suuntaan kuin minä. Muutama risteys vielä menee sattuman piikkiin, mutta kolmas ei enää. Kun vielä niin lähellä roikkui. Oletin tietenkin olevani niin älyttömän vetävän näköinen, että olen saanut ihailijan perääni ja mietin miten selvitä tilanteesta. Liikennevaloissa kaveri ajoi rinnalle, minä katsoin kysyvästi ja kundi huikkasi "Takavalos ei toimi!!" ja jatkoi matkaa. Niinpä. Kivaa kuitenkin että ilmoitti.
Tänään rakas moottoripyöräni kävi ensimmäisessä huollossaan, ja takavalokin toimii taas. Juhannukseksi on nyt puhdas, pesty pyörä täydellä tankilla. Seuraava huolto on joskus tuhansien kilometrien kuluttua.
Ja liikennevaloissa sain taas rinnalle motoristin, joka kyseli aionko viettää juhannusta tien päällä. En aio, sillä huomenna suuntaan terassille. Hyvää juhannusta kaikille!

678704.jpg
Ja varovasti vesillä.